zondag 5 juli 2015

Oefenen met mijn nieuwe camera

Na een jaar of 7 a 8 was mijn compact camera toch echt op. Close up maakte hij nog prima foto's en zolang het licht goed was, ging het ook nog prima. Maar de kleinste beweging of een beetje minder goed licht en de foto's waren al wazig. Daarbij kon hij met acht megapixels ook niet heel scherp de kleinere details weergeven.

Over bewegende beelden zoals katten zal ik het maar helemaal niet hebben.

Dus kocht ik en nieuwe camera. Een spiegelreflex deze keer. Dat is wel spannend hoor, want de mensen in de winkel hebben zoveel te vertellen en proberen je te overtuigen dat een duurder merk of een extra lens toch echt noodzakelijk is. Ze kregen me nog wel zover om een beschermlens te kopen, maar verder bleef ik bij het model wat me was aangeraden.

Gisteren heb ik wat geoefend met fotograferen. Grotere shots moet ik nog even onder de knie krijgen, maar close up gaat geweldig.




Ook bewegende beelden gaan prima. Normaal had ik nooit de kat scherp op de foto kunnen zetten, terwijl ze naar me toe loopt. Laat staan drie foto's knippen voor ze bij me is.




Ook probeerde ik de functie uit waar je zelf het focuspunt kan verschuiven. Eerst een foto met de focus op de voorste potloden, daarna een foto met de focus op het middelste potlood.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten