zaterdag 18 juli 2015

Groene Smoothie

Ik ben een beetje achter met de groene smoothie beweging. Een paar weken geleden dronk ik er voor het eerst eentje. Met broccoli. In een hip nieuw koffietentje. (Volgens mij is het woord hip ook al niet meer hip.)

Ik vond het lekker. Het was misschien niet echt een drankje voor een terrasje, meer iets voor de lunch of het ontbijt. Ontzettend gezond en een stuk lekkerder dan wanneer je even een stukje komkommer wegkauwt voor de vitamientjes. Vandaag en gisteren verving ik mijn ontbijt voor een groene smoothie. Dat ga ik vaker doen.


Recept:

Ingrediƫnten:
1/3 komkommer
3/4 groene appel
150 ml sojamelk
100 gram verse spinazie
1 el citroensap
eventueel een banaan

Bereiding:
- Schil de appel en snij in stukjes.
- Komkommer in stukjes snijden.
- Hup het hele zooitje in de blender.

De eerste dag dronk ik deze smoothie zonder banaan, de tweede dag met banaan. De banaan maakt het geheel wat zoeter, maar overheerst ook de andere smaken. Met banaan vult de smoothie wel beter.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten