dinsdag 30 december 2014

Fay is ziek

Oh ik voel me zo'n slecht baasje. Onze kat is ziek. Waarschijnlijk al een tijdje. Ze heeft een blaasontsteking met blaasgruis. Zo zielig! Dat doet hartstikke veel pijn.


Ze plaste wel vaker in het huis, wij relateerden dat altijd aan stress. Er is namelijk een andere kat in onze wijk die heel brutaal op onze vensterbank komt zitten en in de zomer soms zelfs het huis binnen gaat. Uit stress gaat Fay dan bij de deuren plassen. Dus toen ze weer in het huis plaste, dachten wij eerst weer aan stress. Echter kwam er een nieuw symptoom bij, klagelijk miauwen voor ze op haar kattenbak ging.

"Ze wordt gewoon een oude zeur," was onze eerste gedachten. Maar het zat me niet helemaal lekker. Daarbij had ik wat bloed gevonden op de plek waar ze had geplast. Toch maar naar de dierenarts. Het arme beestje bleek dus ziek en vreselijk veel pijn te leiden. Ik voel me echt een hele slechte poezenmoeder en schaam me diep.

Nu is ze aan de medicijnen voor de blaasontsteking en gaat het al een stuk beter met haar. Ze is meteen ook veel actiever. Ze klaagt nog wel, dat betekent waarschijnlijk dat het blaasgruis niet van de ontsteking komt en dat ze een speciaal dieet moet gaan volgen. Ze heeft al een waterfonteintje gekregen zodat ze meer gaat drinken. Ik hoop echt dat ze snel weer beter is.

Heb jij wel eens een ziek huisdier gehad?

4 opmerkingen:

  1. Ach wat sneu zeg! Gelukkig heb je, je intuïtie gevolgd en ben je naar de dierenarts geweest! Hopelijk knapt ze gauw weer op. Onze kater is zover ik weet nooit ziek geweest, maar is wel een keer aangereden en heeft heeeeel veel geluk gehad. Ook heeft hij af en toe wondjes op zijn lichaam vermoedelijk van vechten met een buurtkat. Maar gelukkig is het daarbij gebleven :) .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aangereden! Oei, dan heeft hij inderdaad veel geluk gehad. Stoere kater hoor! En ook nog vechten met de buurkat, daar is onze kat maar een watje bij.

      Verwijderen
  2. Ik heb twee parkieten en het nadeel daarvan is dat je pas merkt dat ze ziek zijn als het ze ongeveer op sterven na dood zijn. Medicijnen voor parkieten zijn er ook bijna niet. Vogels hebben (nog) niet dezelfde status als honden of katten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh dat wist ik niet. Er zijn zoveel mensen met parkieten en papegaaien dat ik dacht dat daar toch wel medicijnen voor zouden zijn.

      Verwijderen