zondag 10 mei 2015

Plog: Logeerpartijtje

Maandag 4 mei 15.00 uur. Mijn neefje (13) en nichtje (11) komen bij ons logeren. Na een kopje thee zwaaien we hun moeder uit en mogen de kinderen kiezen wat we gaan doen. We spelen samen een spelletje. Daarna gaan Laura en ik naar boven om in mijn werkkamer te knutselen. Laura is helemaal trots dat ze zelf de draad op de naaimachine kan doen en zelf de spoel kan vervangen.


Ondertussen spelen mijn man en Lucas een potje Talisman. Dat is het favoriete spel van Lucas om te spelen als hij bij ons is.


17:00 uur. Laura en ik gaan samen koken. Laura kneed het pizzadeeg en plukt daarna rucola uit de tuin voor in de salade. Iedereen versiert zijn eigen hoekje van de pizza. Sinds Laura in 2010 voor het eerst kwam logeren is het traditie dat we zelf pizza bakken.



20.00 uur. Een film kiezen. Via Videoland op de tv, kunnen wij films huren. Pirates of the Caribean, was het plan. Maar die stond helaas niet in het keuzemenu. Ook de animatiefilm Turbo over de slak stond er niet bij. 40 minuten lang werd er gezocht en gediscussieerd over de film die we dan wel zouden gaan kijken. Lucas wilde eigenlijk een actiefilm en Laura liever een animatiefilm. Uiteindelijk werd het Shrek 3.

22.00 uur. Naar bed. Om 22.30 ging het licht uit en rond 23.00 uur was het stil. In die tijd waren ze één keer naar beneden gekomen om te melden dat het klokje op hun kamer stil stond en was ik één keer naar boven gegaan om ze te waarschuwen dat ze echt moesten gaan slapen.

5 mei 07.00 uur. De kinderen waren wakker. Ze hadden van bed gewisseld en lagen heel rustig te lezen in de boeken en strips die ik voor ze klaar had gelegd. Een half uurtje later gingen ze heel stilletjes naar beneden om tv te kijken.

11.00 uur. Laura maakte de tas af waar ze de dag ervoor zo ijverig aan was begonnen. We kozen een bestemming voor de middag. Het werd een grote speeltuin in de buurt.


12.00 uur. De speeltuin. Het weer was heerlijk. Er speelden zelfs kinderen in het water. Wij sprongen met zijn vieren op het grote luchtkussen en vermaakten ons prima.


13.45 uur. EVEN lunchen. Dat duurde ruim 45 minuten. De serveerster was ons vergeten. Daarna nog snel even naar buiten, waar we door een enorme regenbui werden overvallen en binnen een paar minuten doorweekt waren. Op natte sokken speelde Laura nog even in de binnenspeeltuin. Wij probeerden op te drogen.


16.00 uur. Thuis snel droge sokken aan en een pyjamabroek. Met een kopje warme chocolademelk natuurlijk, want dat hoort als je natgeregend bent. Daarna namen mijn zus en mijn zwager de kinderen weer mee naar huis. Het was echt een feestje geweest en te zien aan het verrassingsberichtje op mijn memobord, dacht Laura er hetzelfde over.


4 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige blog. het lijken me leuke kinderen. En jij ( jullie) hebt er gewoon ook iets gezelligs van gemaakt. Dat spel ken ik helemaal niet. Ik ga eens kijken wat het voor een soort spel is.

    Eigenlijk haal ik gewoon wat ideetjes weg uit je blog want je hebt zoveel leuke dingen gedaan. Die pizza bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Talisman is een Engelstalig avonturenspel. Het is een echt fantasyspel. Samen pizza maken is erg leuk. Je bent vrij om alle ideetjes van mijn blog te gebruiken, daar deel ik ze tenslotte ook voor.

      Verwijderen
  2. wat een gezellige en vrolijke foto's! Leuk om te zien

    BeantwoordenVerwijderen