zondag 25 januari 2015

De kaart van mijn fantasiewereld

Een tijdje geleden gaf ik wat tips over het ontwerpen van je eigen fantasiewereld.
Een van de tips was het maken van een kaart. Dit is mijn kaart.



Het toont een stukje van de buurlanden, want ook de buurlanden hebben effect op het leven in jouw land. Ik heb met nummers aangegeven wat de start of herkomstpositie is van mijn personages. Ik heb de namen van de gebieden en steden in mijn land aangegeven en verschillende soorten natuur een plekje gegeven. Daarbij ben ik uitgegaan van de natuur in Frankrijk. Ik wilde niet dat mijn land een mengelmoes zou worden van jungle, naaldbossen en woestijnen, het moest wel een beetje logisch blijven.

De namen van mijn gebieden zijn gebaseerd op de namen van kleuren. Daarvoor heb ik eerst een lijst gemaakt met benamingen van kleuren. De mooiste benamingen heb ik een plekje gegeven in mijn land. Al vond ik het soms ook mooier om gewoon 'groen' te zeggen in plaats van bijvoorbeeld 'smaragd'.

Omdat mijn personages veel op reis zijn, heb ik ook een schaal aangegeven. Zo kan ik uitrekenen hoe lang ze ongeveer onderweg zullen zijn van de ene naar de andere plaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten