zaterdag 13 september 2014

Druk druk druk,

Oei, ik heb mijn bericht op woensdag overgeslagen en die van vrijdag is vandaag een dag te laat. De drukte op mijn werk is weer los gebarsten. De eerste weken na mijn vakantie waren nog rustig. Stilte voor de storm zeg maar. Ik wist van te voren dat de storm er aan zat te komen, maar je kan jezelf er maar tot op zekere hoogte op voorbereiden en dan barst het los...

Ongeplande huisbezoeken, vergaderingen, cursusdagen en een nieuw seizoen van naschoolse activiteiten. Daar bovenop ook nog een zomeractiviteit en een personeelsfeest.

Dit schooljaar startte een derde jaars stagiaire bij mij. Ze loopt 32 uur per week stage en werd door mij al meteen mee de drukte in getrokken. De eerste paar dagen was er nog niet veel te doen, dacht ik en ik verontschuldigde me hiervoor. Verbaasd knipperde ze met haar ogen. "Maar we hebben al zoveel gedaan. Mijn medestudent heeft de eerste twee dagen alleen nog maar op kantoor gezeten om een stuk uit te typen en wij hebben al huisbezoeken gedaan, straatwerk uitgevoerd én vergaderingen gehad."

De week die daarop volgde werkten we standaard één uur over per dag. Met het personeelsfeest en de zomeractiviteit erbij besteedde ik die week bijna 50 uur aan mijn werk. We hadden dagen dat we 's middags niet meer wisten wat we die ochtend gedaan hadden, en als we het ons dan herinnerden leek het wel dagen geleden. Gelukkig werd het afgelopen week al weer wat rustiger, maar aan bloggen ben ik niet toe gekomen. Mijn voorraad aan voorgeschreven blogberichten was op. Ik hoop dat er na dit weekend weer een stapeltje klaar ligt.

Ter info:
Ik ben welzijnswerker. Mijn focus ligt op opvoeders en kinderen tot 13 jaar. Ik werk zowel in groepen als met individuen. Zo organiseer ik themabijeenkomsten voor ouders, naschoolse activiteiten voor kinderen, werk ik op straat met de jeugd, maar begeleid ik ook ouders thuis met opvoedvragen. Ik werk nauw samen met de basisschool, de peuterspeelzaal en alle andere collega's van welzijn en maatschappelijk werk in de wijk. 

(afbeelding: bron)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten