vrijdag 19 september 2014

Zomaar even naar een festival

Sinds Renso evenement beveiliger is geworden, gaat de wereld van festivals ineens voor mij open. Deze zomer bezocht ik de Zwarte Cross waar ik dit bericht over schreef. Afgelopen zondag maakte ik heel plotseling een middagje op het Impact Festival mee.

Er was geen vervoer geregeld voor Renso, dus bracht ik hem naar Helmond, waar hij die dag als beveiliger aan de slag moest. Op internet had ik gezien dat het winkelcentrum open was, het festival was gratis en Rigby en Jett Rebel stonden op het programma. Ik zou mijn dag wel doorkomen dacht ik zo.

Of toch niet....


De winkels bleken gesloten. Gelukkig was het kasteel wel open. Het gratis toegankelijke gedeelte van het kasteel was niet al te groot, maar het kostte precies genoeg tijd om weer terug bij het festival te zijn toen de poorten open gingen.


Het festival viel echter een beetje tegen. Er waren maar weinig bezoekers en de acts waren niet allemaal mijn smaak. De sfeer was erg tam en zelfs de artiesten waren aan het klagen over het publiek, wat ik altijd een beetje ondankbaar vind naar de mensen die wel belangstellend aan het luisteren zijn. Maar het is altijd leuk om mijn man aan het werk te zien, ik ben zo trots op hem.


Gelukkig kon Renso met een collega naar huis rijden. Dus vertrok ik na het optreden van Rigby en had nog tijd over om thuis een film te kijken en op tijd naar bed te gaan. Rigby was overigens awesome! Ondanks dat ik één van de weinige mensen was die fanatiek mee danste en zong, bleef Rigby positief. Het publiek trok aan, de sfeer verbeterde en ze wisten zelfs de hele groep aan het springen te krijgen. Daarnaast speelden ze echt geweldig! Ik ken Rigby alleen van de radio, maar kon tot mijn verbazing een hoop nummers meezingen. Dit is een van mijn favoriete nummers.




2 opmerkingen:

  1. Jammer dat het tegenviel! Een paar jaar terug was het er nog gezellig druk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om horen dat jouw herinnering beter was. Het was niet alleen het aantal bezoekers dat een beetje tegen viel naar mijn idee, maar ook de sfeer, die was erg gelaten. Maar dat heb ik helemaal goed gemaakt door in mijn eentje te dansen als een gek. Toch wel een beetje vreemd, in je eentje naar een concert staan kijken. Ik heb me persoonlijk toch wel goed kunnen vermaken.

      Verwijderen