vrijdag 31 oktober 2014

Engeland!

Deel 2: Brighton

Het tweede deel van onze vakantie spendeerden we in Brighton. Na de drukke dagen in Londen was ik wel toe aan een rustiger tempo. Londen was voor mijn man heel ontspannend, drie dagen vol met leuke activiteiten, voor hem is een hele dag wandelen in de natuur juist heel vermoeiend. Ik ervaar dat precies andersom.

We verbleven in Brighton bij onze vriendin, die daar een samen met een Nederlandse huisgenoot een appartementje heeft. Zij moest overdag werken, terwijl wij er de eerste dag op uit trokken om de kustlijn te verkennen. We hebben heerlijk op het strand uitgewaaid, hebben over de beroemde Brighton Pier geflaneerd en zijn daarna helemaal naar de White Cliffs gelopen. Vanuit daar hebben we het heuvellandschap van Engeland getrotseerd om toch ook nog echt iets te zien van het leven in Engeland buiten de stad. Na een hele dag wandelen (zo'n 7 uur) kon ik mijn kuiten wel voelen!







Onze vriendin had een spelletjes avond gepland. We ontmoette haar vriend, een spontane Engelse, waar we meteen een klik mee hadden. (Hij hield ook van gezelschapsspelletjes, fantasy games en schrijven van verhalen). Ook met haar huisgenoot konden we goed opschieten. Als dank voor de gastvrijheid kookte ik die avond zelf gemaakte tomatensoep en boerenkoolstamppot. Haar huisgenoot stuurde meteen foto's van de stamppot naar zijn zus die ook in Engeland woont, iedereen schepte twee keer op en bleef steeds met zijn vork van de restjes in de schaal snoepen. Een beter compliment kan je niet krijgen.

Het weer was niet zo best op de dag die daarop volgde. We bekeken de hoge golven bij de Brighton Pier, liepen langs het Pavilion dat ooit een excentrieke koning had laten bouwen. Maar toen we terug naar het appartement gingen om een jas voor Renso te halen, lokte de bank toch ook wel enorm. We bleven de rest van de middag binnen. Misschien een beetje zonde, maar na alle drukte ook wel even lekker.



Die avond bezochten we de leukste kroegjes van Brighton en at ik een super lekkere vegetarische maaltijd. De eerste avond in Brighton had ik ook al een geweldige vegetarische maaltijd gegeten. Ik moet hier thuis echt op zoek naar halloumi.

De laatste ochtend was onze vriendin al weer vroeg naar haar werk vertrokken. Maar haar vriend had vrij. Hij bracht ons naar het beroemde Choccywoccydoodah en wees mij een winkeltje waar ik heerlijke thee kon kopen. De thee is trouwens ook online verkrijgbaar en ik kan de 'spiced pumpkin pie' van harte aanbevelen.



Omdat we met de trein reisden (ik denk dat we de volgende keer toch het vliegtuig nemen) kwamen we op de reis terug nog een keertje door Londen. En had ik de kans om tussendoor nog snel een foto te laten nemen bij Harry Potter Platform 9 3/4. Met een Zwadderich sjaal, want die kleurde zo leuk bij mijn kleding.




9 opmerkingen:

  1. Wat superleuk dat er een fotomoment is gezet bij Platform 9 3/4.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vond ik ook. De officiƫle foto is nog leuker. Er staat namelijk een fotograaf die een foto maakt terwijl je springt en iemand buiten het beeld je sjaal omhoog gooit. Die heb ik wel gekocht, maar je krijgt alleen een afdruk en geen digitale versie.

      Verwijderen
  2. Ohh, Brighton! Daar wil ik zo graag nog een keertje naar toe :) Mijn moeder en ik waren van plan om in februari naar Londen te gaan, maar vonden de prijs/kwaliteit van de appartementjes nogal tegenvallen en hebben nu gekozen voor Bristol. Daar ben ik dus ook zoooo benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is in Brighton wel fijn om je goed te laten informeren, want de leukste plekjes liggen een beetje verstopt. We hadden nog heel graag vanuit Brighton naar Devils Dyke gegaan, maar dat kon alleen op zondag. En er is ook een leuke arcade met spelletjes uit de jaren 20, helaas is deze voor de winter gesloten. Heel veel plezier in Bristol. Daar weet ik helemaal niets over en ik ben erg benieuwd naar je verslag zodra je geweest bent.

      Verwijderen
  3. Prachtig, vooral foto vier!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, zelf vind ik de foto van het vervallen gebouw en het rode bootje het mooiste.

      Verwijderen
  4. Ik val in herhaling: maar prachtige foto's van die mooie witte huizen en dat vervallen ding op zee. Overigens kun je halloumi bij de Albert Heijn kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Die met de rode sloep vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen