zaterdag 25 april 2015

D.I.Y. Koningsdag

Maandag is het Koningsdag. Mijn vriendin en ik staan dan op de vrijmarkt om kinderen te schminken. Omdat ik geen geld uit wilde geven aan een oranje T-shirt dat je daarna nooit meer draagt, zocht ik tussen mijn knutselspullen naar iets anders om mijn outfit een beetje meer Koningsstyle te maken. Ik maakte een haarclipje.


Benodigdheden:
Transparant opdrogende lijm
2 rode linten van ongeveer 6 cm lang
2 witte linten van ongeveer 6 cm lang
2 blauwe linten van ongeveer 6 cm lang
1 oranje knoop
1 haarspeldje
Schaar


Plak 1 rood, 1 wit en 1 blauw lint kruislings op de knoop.


Vouw de eindjes van de linten naar binnen en plak vast. Maak je niet druk over lijmresten, deze zitten aan de achterkant en drogen uiteindelijk transparant op. Laat het even drogen voordat je verder gaat.


Plak de andere linten in een driehoekje bij elkaar en plak deze vervolgens aan de achterkant tegen de knoop. Laat het geheel even drogen voordat je verder gaat.


Plak het geheel op het speldje. Laat het geheel drogen. Knip de uitstekende lintjes op de juiste lengte. Knip ze schuin, dat voorkomt rafelen. Mochten ze toch wat rafelen kan je de uiteinden ook aanstippen met een klein beetje lijm of transparante nagellak. VoilĂ :


Geen opmerkingen:

Een reactie posten