maandag 11 augustus 2014

Back to school/work (deel 1)

De laatste dag van mijn vakantie werd gevuld met regenbuien. Dat maakt het wel een stukje makkelijker om weer aan het werk te gaan. Ik vind het erg jammer dat mijn vakantie al weer voorbij is. Het was heerlijk. Het weer is deze zomer erg goed geweest. Niet te warm, maar genoeg zonnige dagen. Ik heb een stuk minder gedaan dan ik had willen doen. Zo had ik graag nog willen schrijven, maar na het insturen van mijn verhaal voor de Paul Harland Prijs, heb ik de moed niet meer gehad weer te beginnen. Wel heb ik lekker kunnen knutselen en ontspannen. Het viel zelfs Renso op dat ik mezelf een stuk minder taken had opgelegd. In de herfst gaan we nog een weekje naar Engeland, daar kijk ik erg naar uit.


Weer aan het werk is toch niet zo magisch als weer naar school. Vroeger vond ik het heel spannend om weer naar school te gaan na de vakantie. Natuurlijk ging dat ook gepaard met een nieuwe leerkracht, maar ook met nieuwe kansen en nieuwe schoolspulletjes. Ik ben dol op nieuwe schriften en notitieblokken. Ik kan mezelf vaak ook maar nauwelijks inhouden om een nieuw schrift of boekje te kopen als ik weer een leuke zie liggen. Het heeft iets wonderlijks om de eerste bladzijde te kunnen beschrijven. Ik vond het daarom ook erg jammer dat mijn agenda nog niet vol is en nog mee moet tot 31 december.
Ik richtte een nieuw kastje in op mijn werkkamer, nu is er nog meer ruimte voor knutselspullen!


Het nieuwe schooljaar gevoel is voor mij een beetje verschoven naar oud en nieuw, zoals het hoort als je volwassen bent. Om toch helemaal fris te beginnen en nog een laatste beetje ontspanning van de vakantie mee te pakken kocht ik een paar kleine dingetjes. Een gezichtsmaskertje, mijn favoriete kleur oogschaduw en nieuwe haarspeldjes, want ja, ik draag nog steeds graag gekleurde haarspeldjes. Hoe beleven jullie de eerste dag na de vakantie?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten