maandag 4 augustus 2014

Opknapbeurt voor de salontafel

Al een paar maanden ergerde ik me groen en geel aan het vieze versleten tafelblad van onze salontafel. Ik probeerde het blad te schuren, maar mijn schuurmachine liep meteen vol met wax. Het nadeel van een gewaxte tafel, is dat je het er meestal niet meer afgeschuurd krijgt. Als je denkt dat je eindelijk door alle lagen wax heen bent, kan het zijn dat de wax vanzelf weer naar boven komt en lelijke vlekken maakt in je nieuwe verflaag. Het verven van het tafelblad was dus geen optie. Een mooie poster erop plakken zoals Renate van 'Dat Zit Wel Snor' hier doet, was daarom ook al geen optie.

Dan maar een heel nieuw tafelblad. Drie panelen was goedkoper dan 1 paneel, dus koos ik voor drie panelen. Dat had nog een ander leuk voordeel, dan kon ik wisselen met de kleur. Echter schoven de panelen alle kanten op en was het oude tafelblad krom, waardoor het allemaal niet lekker aansloot. Uiteindelijk heb ik dus toch voor 1 kleuroptie moeten kiezen, omdat het blad helaas vastgemaakt moest worden aan het onderstel. Ik gebruikte dezelfde kleur bruin als op onze deurkozijnen zit en voor bordeaux rood. Misschien dat ik het over een half jaartje alsnog eens omdraai, maar dan heb ik wel schroefgaten in mijn tafel.  Welke vinden jullie het leukste?

Zo zag het tafelblad er eerst uit, vies he!


De drie panelen in originele kleur:


Optie 1:


Optie 2:

Optie 3:

Optie 4 (Deze is het geworden:)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten