zondag 17 augustus 2014

Filmtip: the Lunchbox

Als Renso van huis is, kijk ik romantische films. Zo keek ik vorige week 'the Lunchbox' met Irrfan Khan en Nimrat Kaur. Een Indische film uit 2013. De film is géén bollywood film, maar ook niet volgens standaard Amerikaans concept. Ik vond het een prachtige film.

De beelden en kleuren zijn erg mooi. Ik ben zelf ooit in India geweest en herkende een aantal elementen. Het verhaal is origineel en wordt met veel rust verbeeld. Je zou de film bijna traag kunnen noemen, zonder dat het storend is. Er gebeurt eigenlijk maar weinig, maar genoeg om het heel eerlijk en geloofwaardig te maken.




Het verhaal gaat over een vrouw waarvan het huwelijk niet meer zo goed is. Op aanraden van haar bovenbuurvrouw kookt ze voor haar man een heerlijke lunch. Een koeriersdienst haalt de lunchpakketten bij de vrouwen op en brengt dat naar de kantoren waar de mannen werken. De lunchbox van Ila komt per ongeluk bij een andere man terecht. Wanneer ze erachter komt dat de lunch niet bij haar eigen man aan is gekomen, stuurt ze een briefje mee met de lunch. De man die in de plaats van haar echtgenoot de lunchbox ontvangt is een weduwnaar op de rand van zijn pensioen. Er ontstaat een bijzondere vriendschap uit de briefwisselingen, maar hoe het verder gaat verklap ik niet.

(Afbeeldingen zijn door mij gemaakte screenshots van de film.)

2 opmerkingen:

  1. wat een prachtig blogje ik vondt u via andere bloggers...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo. Wat een lieve reactie. Kom gerust nog wat vaker hier terug. Ik zal meteen een kijkje op jouw blog gaan nemen. Groeten Margriet

      Verwijderen