donderdag 28 augustus 2014

Snail Mail: Post

Een tijdje terug maakte ik mijn eerste snail mails. Vrij snel daarna sloot ik aan bij een snail mail facebook groep. De oprichtster van de groep geeft ons elke maand een nieuw thema en koppelt ons aan elkaar. Ik ken niemand van deze groep, wat het toch wel erg bijzonder maakt. Zeker wanneer je tijd steekt in een mooi postpakketje voor iemand die je helemaal niet kent, hopend dat het in de smaak zal gaan vallen.

Een moeder van twee kinderen uit Geldermalsen, dat werd de geadresseerde voor mijn snail en het thema was: Post. Tijdens mijn vakantiedagen ging ik hard aan het werk. Ik koos voor twee memoborden, met een postvak en een adressenboekje. Voor de kinderen maakte ik flessenpost-pakketjes met een klein kadootje. Behalve de washi tape kocht ik geen nieuwe materialen voor deze snail mail. Ik vind het een leuke hobby, maar wil wel zorgen dat de dingen die ik maak van oud of gerecycled materiaal worden gemaakt en nuttig zijn, zodat ze niet meteen in de vuilnisbak belanden.



Ik werd lid van de groep, omdat ik het leuk vind om te knutselen. Ik zocht een doel om mijn creativiteit in kwijt te kunnen en het idee van de snail mail stond me wel aan. Dat ik ook nog iets terug zou gaan krijgen was maar bijzaak. Tot ik het pakketje van deze moeder kreeg. De lange brief van maar liefst 3 kantjes was nog het meest bijzonder. Opeens maakte ik heel even deel van het leven van deze moeder die samen met haar dochtertje op de werkzolder aan het knutselen was.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten